Hey! I'm Nabieel
CCI REALTY Realtor

Subscribe Us

Visit us at

304 Elephanta Isle, Paris
10092, France

Message us

hello@beautiful.com (205) 544-6558

Contact Form

Name

Email

Message

Video

7 Kelebihan Website Resume Dengan Blog - 2023

Terdapat beberapa kelebihan website resume jika dibandingkan dengan resume tradisional dalam bentuk kertas. Berikut adalah 7 Kelebihan Website Resume Dengan Blog :
7 Kelebihan Website Resume Dengan Blog



    7 Kelebihan Website Resume Dengan Blog

    Fleksibiliti

    Laman website resume membolehkan anda menyesuaikan penampilan dan kandungan dengan cara yang tidak mungkin boleh dibuat dengan resume tradisional. Anda boleh menambah elemen interaktif seperti foto, video dan grafik untuk menarik perhatian bakal majikan anda.

    Dapat Dijangkau Secara Online 

    Dalam era digital hari ini, laman website resume membolehkan anda menyediakan maklumat peribadian secara dalam talian, menjadikannya mudah diakses oleh bakal majikan anda di mana-mana dan pada bila-bila masa.

    Kemudahan Akses

    Laman website resume boleh diakses melalui komputer atau telefon pintar, dan boleh dikongsi dengan mudah melalui e-mel, media sosial dan enjin carian seperti Google, Yahoo dan Bing.

    Lebih Banyak Kandungan

    Pada tapak website resume, anda boleh menambah lebih banyak maklumat tentang pengalaman kerja, kemahiran dan pencapaian anda daripada di dalam resume tradisional. Ini boleh membantu anda menunjukkan kekuatan anda sebagai seorang calon pekerja yang berkebolehan dalam pengaturcara website (website programmer).

    Meningkatkan Kewujudan

    Dengan menambah kata kunci yang berkaitan dengan jawatan yang anda mohon, laman website resume boleh meningkatkan kewujudan anda dalam carian internet oleh bakal majikan.

    Menunjukkan Kreativiti

    Laman website resume memberi anda peluang untuk menunjukkan kreativiti dan bakat reka bentuk anda dengan menunjukkan keupayaan anda untuk mencipta paparan yang menarik dan mudah dibaca.

    Meningkatkan Potensi Diri

    Meningkatkan potensi diri melalui laman website resume yang boleh menarik perhatian bakal majikan dan menonjolkan anda daripada calon yang sedia ada. Anda mempunyai peluang yang lebih baik untuk dipanggil temu duga dan InsyaAllah majikan akan tertarik dengan anda lagi.

    7 kelebihan website resume dengan blog ini adalah sangat-sangat kuat dan sesuai untuk mereka yang bekerja dalam bidang profesional seperti bidang IT, doktor, cikgu, peguam, artis, penulis, akauntan, saintis dan lain-lain lagi. 

    Di Malaysia website resume ini tidak begitu popular atas sebab tidak tahu dalam pengaturcara kod (programming) selain menganggap ia adalah tidak perlu, sedangkan hampir semua bidang sedang menuju kearah pendigitalan bagi mencapai tahap kerja yang lebih pantas. 

    No comments

    Post a Comment

    Powered by Blogger.